Cara Nak Goreng Sotong Kunyit

Sebabnya saya tak beli ayam kerana tekak saya yang rasa nak makan ikan selar goreng berlado. Kisar kasar dulu bahan yang bertanda kalau rajin sangat nak tumbuk pon boleh.


Resepi Sotong Goreng Kunyit Cara Saya Youtube

Terletak di tingkat 1 Pavilion Gami Chicken bukan sekadar menawarkan ayam.

. Saya menyalin petua bagi memastikan kuah lodeh tahan lama. Guna minyak lebihan goreng ayam tadi kalau. Untuk sesiapa yang mengidam nak makan ayam goreng Korea yang boleh buat anda tak dapat tidur malam dengan sekali cuba dek kerana kelembutan isi ayamnya dan keenakan rasa sos yang menyaluti ayam mai singgah makan di Gami Chicken.

Dikatakan cara ini ianya akan lebih tahan dan tidak mudah basi. Bila diberitahu ikan dia menjawab tak nak makan kalau tak ada lauk ayam. Hmm rasa pulak terkilan tak beli ayam.

Begitu juga dengan Aween bila diberitahu saya sedang menyediakan lauk ikan terus ditanya tak ada ayam ke. Selain ini semua jangan lupa untuk cuba keropok lekor Terengganu yang diproseskan segar di restoran ini sendiri. Goreng ayam dulu ye.

Untuk sambal petai udang atau sotong pon boleh guna resepi sambal ni. Bacakan di bahagian bawah entri ini sebagai rujukan. Akhir sekali baru dimasukkan santan.

Setelah bahan kisar benar benar masak saya masukkan air secukupnya dan diikuti dengan sayuran. Bukan itu sahaja ada juga menu sotong dan ikan celup tepung yang cukup rangup dan sedap dicicah dengan sos yang disediakan. Kualiti rasanya tak cukup satu mesti rasa nak beli untuk sambung makan di.

Daging goreng kunyit Telur dadar Ulam timun dan budu tempoyak pedas.


Resepi Sotong Goreng Kunyit Ala Ala Chef Gitu Youtube


Amie S Little Kitchen Sotong Goreng Kunyit Sedap


Resipi Lauk Sotong Goreng Kunyit Berkuah Untuk Yang Sibuk


Resipi Sotong Goreng Kunyit Oleh Nurul Akmal Mohamad Yusoff Cookpad

No comments for "Cara Nak Goreng Sotong Kunyit"